2012. április 7., szombat

Kedvenc Húsvéti finomságunk: a Sárga Túró

Akkor itt az ígért sokszor kipróbált recept!
Mindazoknak ajánlom ezt a finomságot akik szeretik az egyszerű ,de tiszta édességeket illetve akik szeretik együtt az édeset és a sósat,hisze ezt az édességet ilyenkor sonkával illik falatozni:)

HOZZÁVALÓK: Egy adaghoz,de én általában 2-3Xos mennyiséget csinálok,egyrészt mert szeretjük,másrészt mert az egy adag nem olyan sok,hogy több ízben is készíthessük:)
10 darab tojás
1 liter tej
10 evőkanál kristálycukor( ezzel az adaggal elég édes,tehát szerintem többet ne tégy bele,de ha
nem vagy olyan nagyon édes szájú,akkor picivel kevesebb sem nagy gond)
2 csomag vaníliás cukor
1 csipet só
Szűrő edény és anyag8Konyharuha vagy vászon)
+ ESETLEGES HOZZÁVALÓK ÍZLÉS SZERINT fahéj rúd,mazsola,medvehagyma,
kockára vágott sonka (mi eddig ezekkel próbáltuk ki:) )
ELKÉSZÍTÉS: no itt jön az egész leges legnehezebbje:)
Ahogyan azt szoktam,mindent bele:) A tejet a cukrot a vaníliás cukrot a csipet sót és a fehérjével elkevert tojásokat(nem kell felverni,csak,hogy a sárg0ája jól elkeveredjen a fehérjével) bele tesszük egy megfelelő nagyságú edénybe elkeverjük és feltesszük a főzni folyamatos kevergetéssel:) (ha mazsolával,fahéjjal vagy a medvehagymával szeretnéd ízesíteni akkor ezeket is most tedd bele)
Amint kellőképpen felmelegedett elkezd szépen összeállni túrószerűre! Folyamatosan kevergesd amig teljesen "megfőnek" a kicsi túródarabkák! (pontosan nem tudom mennyi ennek az ideje,de én ma készítem tehát lemérem és megírom!!!)
Amikor készen van levesszük a tűzről és keresünk egy jól szűrő anyagot amit egy szűrő edénybe helyezünk, (ha sonka kockákkal szeretnéd ízesíteni,akkor ezt most keverd bele a túróba) a túrót merőkanállal beleszedjük a szűrőbe és ha mindet kiszedtük,betakarjuk az anyag sarkaival és lesúlyozzuk,hogy minden folyadék kicsepegjen belőle! ( én ezt úgy szoktam megoldani,hogy egy tányért teszek a túró tetejére és erre + 3 kg cukrot vagy lisztet vagy bármit,ami nehéz)
Általában nekem 2-3 óra "súlyozás" elég szokott lenni. Ekkor "kicsomagolom és ráborítom egy tányérra ÉS biztos ami tuti máris letesztelem,hogy milyen NAGYON JÓL SIKERÜLT!!!:)
Tálalásig hűtőbe tesszük és melegítés nélkül sonkával,friss zöldségekkel vagy csak magában csemegézzük!! A túró levét Bézs el szokta kortyolgatni,mert az olyan fincsi édes "író".de akinek esetleg túl édes lenne az öntse ki:)

Mivel én csak most ugrom neki az elkészítésnek,így az alábbi képek csent képek,de amint kész vagyok lecserélem a sajátunkra:)
Próbáljátok ki ha tehetitek,mert tényleg jó kis csemege!!!:)

Ez egy alap Sárga Túró:


Ez itt pedig egy mazsolás változat:


Nincsenek megjegyzések: